Cine își imagina că mersul cu trenul e lent în România, habar n-avea cât de mult poate coborî CFR ștacheta rușinii! Vineri, trenul Regio 2703 care trebuia să parcurgă 80 de kilometri în 3 ore și 5 minute, a reușit „performanța” să facă aceeași distanță în… 12 ore și 17 minute! Da, ați citit bine: 80 de kilometri într-un timp cât faci București – Londra cu avionul și tot mai rămâi la un pahar de apă în Heathrow.
Totul a început prost, încă din Petroșani, unde garnitura cu trei vagoane și o locomotivă EA 080 a plecat deja cu 38 de minute întârziere. De acolo, coșmarul pe șine s-a transformat într-un maraton al nervilor. La prima oprire, Petroșani Triaj, după doar 3 kilometri, trenul a adunat încă o jumătate de oră de stat degeaba, din cauza unui vagon defect.
De la Bănița până la Merișor a urmat apogeul absurdului: trenul a rămas blocat 273 de minute – adică peste 4 ore și jumătate. Călătorii au început să facă glume amare: „Să scoatem mesele și scaunele, că mai stăm mult!”, „Ne facem grătar între șine, tot ajungem mai repede decât trenul!”.
Dar epopeea CFR nu s-a oprit aici:
-
la Crivadia, încă 55 de minute pierdute, tot din cauza vagonului;
-
la Baru Mare, alte 55 de minute de pauză, cu aceleași probleme;
-
iar la stația Pui, operațiunea de scoatere a vagonului defect a durat nici mai mult, nici mai puțin de o oră și 34 de minute.
Între timp, oamenii au început să-și piardă răbdarea și să transforme compartimentele în săli de ședință, cluburi de stand-up comedy și grupuri de terapie colectivă. „Am prins două anotimpuri în trenul ăsta: am plecat dimineața pe răcoare și am ajuns seara pe întuneric!”, a povestit un pasager exasperat.
În total, trenul a acumulat 552 de minute de întârziere. Practic, o călătorie de 80 km a devenit un adevărat roman fluviu al absurdului feroviar românesc.
Cei care au coborât, sleiți de puteri, în gara Simeria, au spus că experiența i-a făcut să vadă România „altfel”: „Nu ne mai trebuie city-break la Paris, avem slow-break la CFR!”, „Am descoperit ce înseamnă turismul feroviar lent: vezi fiecare bucată de șină, fiecare șurub ruginit și fiecare buruiană crescută printre traverse.”
Trenul Regio 2703 rămâne acum în istorie, nu pentru viteză, ci pentru cel mai mare record de întârziere recent la CFR. Un simbol tragicomic al infrastructurii prăfuite, unde „merge și-așa” e mai rapid decât trenul însuși.