Un botoșănean a fost victima unei înșelăciuni informatice de proporții, după ce a fost contactat telefonic de o persoană care s-a prezentat drept reprezentant al Băncii Transilvania. Sub pretextul unor tranzacții suspecte, autorul a reușit să câștige încrederea bărbatului și să îl convingă să instaleze aplicații de control la distanță pe telefonul mobil. Prin intermediul acestora, infractorul a inițiat o plată de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.
Totul a început cu un apel în care i s-a spus că ar fi fost efectuate tranzacții neautorizate de pe cardul său. Deși la momentul respectiv bărbatul nu a observat lipsa vreunei sume din cont, a doua zi a fost sunat din nou – de această dată de pe un număr ce părea legitim, atribuit Băncii Transilvania, folosind metoda „spoofing”. I s-a spus că un angajat al băncii i-ar fi compromis datele și că trebuie să urmeze un protocol de „securizare”.
Sub presiunea conversației, care a durat aproximativ trei ore, victima a urmat indicațiile atacatorului și a instalat mai multe aplicații de acces de la distanță, permițându-i acestuia control total asupra dispozitivului mobil. În timp ce se efectua tranzacția de un milion de lei, bărbatul a fost contactat de banca reală, însă a fost îndrumat de escroc să nu răspundă, fiind mințit că e un apel automat.
Intervenția promptă a polițiștilor de la Serviciul de Investigații Criminale Botoșani a dus la recuperarea integrală a sumei.
„Am identificat greșelile comise de autori în procesul de fraudare, ceea ce a permis localizarea rapidă a fondurilor și blocarea lor. Investigația a implicat cooperarea cu mai multe structuri specializate”, a declarat subcomisarul Lucian Mihăescu, șeful SIC din cadrul IPJ Botoșani.
„Este o reușită importantă care demonstrează eficiența muncii de investigare, dar și nevoia de vigilență sporită în fața noilor forme de criminalitate online”, a subliniat și comisarul-șef Tudor Costîn, șeful IPJ Botoșani.
Poliția continuă cercetările pentru identificarea autorilor.