Cercetarea se bazează pe aplicarea unui chestionar structurat, ce urmărește să evalueze gradul de satisfacție al participanților față de mai multe dimensiuni ale vieții personale și sociale. Instrumentul utilizat conține 32 de itemi grupați în 6 secțiuni tematice, iar completarea acestuia durează aproximativ 15-20 de minute.
„Prin această cercetare doresc să evidențiez beneficiile reale pe care activitățile sportive organizate le pot avea asupra tinerilor cu dizabilități, nu doar în plan fizic, ci și psihologic și social. Scopul este de a sprijini inițiativele educaționale și terapeutice care includ sportul în rutina acestor tineri, oferindu-le o șansă în plus la o viață activă și satisfăcătoare”, a declarat autoarea studiului.
Chestionarul este aplicat în rândul tinerilor cu dizabilități care participă sau nu la activități sportive regulate, iar datele colectate vor sta la baza unor analize privind nivelul de satisfacție în viața personală, relațiile sociale, autonomia, sănătatea emoțională și fizică, precum și implicarea comunitară.
Lucrarea este coordonată de un cadru didactic al facultății și face parte dintr-un demers mai amplu de încurajare a cercetării aplicate în domeniul psihopedagogiei speciale, cu accent pe integrarea activă a persoanelor cu dizabilități în societate.