De acum, hora miresei și meniul de sarmale nu mai țin doar de distracție, ci și de raportări fiscale. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a decis să bage lupa pe toate evenimentele sociale și corporate desfășurate între august și decembrie 2025, cerând organizatorilor să transmită dosare complete despre fiecare petrecere.
Restaurantele, sălile de evenimente și firmele de organizare au 5 zile de la primirea solicitării pentru a trimite datele la adresa [email protected], de preferat în format .xls.
Ce vrea ANAF să știe:
-
cine a rezervat (nume, prenume, firmă, telefon)
-
ce tip de petrecere a fost: nuntă, botez, majorat, banchet sau eveniment corporate
-
data, ora și câți invitați au chefuit
-
meniurile și prețurile lor (da, inclusiv diferența între meniul cu sarmale și cel premium cu somon)
-
avansul, modalitatea de plată și toate serviciile extra: muzică, foto-video, decor, chiar și dacă a cântat formația preferată sau doar un DJ.
Cine uită să trimită datele riscă amenzi usturătoare. ANAF justifică măsura prin lupta împotriva evaziunii fiscale într-un sector unde circulă sume mari de bani, dar prea puține ajung declarate.
În mediul online au apărut deja glume: „Urmează să declare și dansul mirilor? Se taxează și dedicațiile la lăutari?”
Concluzia? Dacă până acum te stresai cu lista de invitați și aranjamentele florale, acum mai ai un „invitat special” la nuntă: ANAF.